Rakan-rakan blog

Selasa, 3 Mac 2009

Tenaga Al-Quran sebagai Pengharmoni

Sebagai asasnya, tenaga dalaman manusia boleh dibentuk dengan melakukan senaman pernafasan. Senaman pernafasan ini dilakukan dengan disiplin-disiplin tertentu supaya irama pernafasan dapat selari dengan tenaga dalaman kita. Contoh amalan senaman ini ialah, senaman Taichi, Qi Gong dan senaman Silat Tua. Ketiga-tiga senaman ini mengutamakan pernafasan yang rapi bersama gerakan tertentu supaya pengamalnya dpt merasa sendiri keselarian pernafasan dan tenaga mereka.

Asas tenaga Qi ataupun tenaga dalaman ini adalah bersumberkan tenaga alam yang terhasil daripada benda-benda hidup seperti haiwan, manusia dan tumbuhan. Apa yang difahami ialah, segala benda yang hidup mampu menghasilkan tenaga Qi tersendiri dan ada kalanya terbebas ke persekitaran. Tenaga yg terbebas inilah yang disedut bersama nafas tadi lalu dikumpulkan dalam badan untuk pelbagai kegunaan. Kegunaannya termasuklah Healing Ability, peningkatan stamina, shield guard, dan pelbagai lagi mengikut keupayaan individu.


Sebenarnya ada lagi satu tenaga yg lebih hebat dan berupaya dgn sendiri(izin Allah) mengharmonikan segalanya iaitu tenaga KalmuLlah(Al-Quran). Melalui asas yang saya sebutkan di atas tadi, jika sesebuah tenaga itu kita hasilkan sendiri berbanding pengambilan dari sisa-sisa alam, tidakkah ia telalu hebat dan banyak sumber tenaganya kerana kurang di situ rintangan tenaga.


Istimewanya Tenaga Al-Quran ini, seperti saya katakan ia mampu mengharmonikan. Bukti santifik juga jelas menunjukkan bagaimana bentuk susunan molekul air terkesan oleh pengharmonian Tenaga Al-Quran tadi. Tidakkah ia juga mampu mengharmonikan tubuh badan kita?Sudah tentu boleh kan.


Tenaga tersebut boleh diolah dengan dua cara. Pertama dijadikan sebagai amalan harian yang menyebabkan tenaga tadi sentiasa berlegar-legar di kawasan badan mungkin dalam lingkungan radius tertentu. Sesiapa yang memasuki lingkungan itu akan bersama individu itu mendapat kelebihan pengharmonian tenaga tersebut. Cara kedua ialah dengan mengumpulkan ke dalam badan di kawasan solar plexus(kaw. Tenaga dalaman). Cara ini memerlukan senaman-senaman pernafasan tertentu seperti saya katakan tadi. Melalui cara ini, individu tersebut boleh mengolah tenaga tadi sama ada hendak berada di sekeliling atau tidak. Badan hanya bertindak sebagai medium penyimpanan tenaga.


Dengan penggunaan 2 cara tadi, manusia itu mampu terharmorni dan mengharmonikan sesuai dengan kelebihan Tenaga Al-Quran itu yang berasal dari KalamuLlah.

1 ulasan:

Terima Kasih sudi membaca tulisan saya...


Tip2 Kesihatan

Protect Yourself and Others

All strains of influenza can be dangerous; however, good infection prevention measures can help protect you and others if this virus begins to spread rapidly in Canada.

  • Wash your hands often and thoroughly in warm, soapy water or use hand sanitizer
  • Cough and sneeze in your arm, not your hand
  • Keep common surfaces and items clean and disinfected
  • Stay home if you’re sick, unless directed to seek medical care

Prevent H1N1 flu virus (human swine flu) with frequent handwashing

Handwashing, when done correctly, is the single most effective way to prevent the spread of communicable diseases. Good handwashing technique is easy to learn and can significantly reduce the spread of infectious diseases among both children and adults.

More information on how to wash your hands.

Cover your cough and sneeze

Sneeze and cough into your elbow or sleeve or use a tissue. After wiping or blowing your nose with a tissue, throw away the tissue and wash your hands. Keep your fingers away from your eyes, nose and mouth

Stay at home and avoid crowds when sick

If you are sick, avoid going to work and being in large crowds as you can spread influenza easily to others. You should also visit those who are sick only if necessary.

Keep common surfaces clean

Keep personal items separate if a household member is sick. Use a disinfectant to clean surfaces around a person who is sick with the influenza. Do not share personal items or drinks.

Does the annual influenza vaccination protect me from H1N1 flu virus (human swine flu)?

This year’s annual influenza immunization, or flu shot, protects against the human strain of H1N1 influenza. The human swine influenza H1N1 strain is different than the human strain. It is unlikely that the seasonal flu shot will provide protection against H1N1 flu virus (human swine flu). The flu shot will protect against the seasonal influenza, which is still circulating in Mexico.


Penyakit Kencing Tikus